Pri rozširovaní D1 pri Triblavine pripravujú násypy desiatky mechanizmov

BRATISLAVA/ Práce na projekte D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie prešli do ďalšej etapy. Realizujú sa násypy na vetvách križovatky diaľnic D1 a D4, preložky inžinierskych sietí, pracuje sa na betonáži spodnej stavby mostov a pokračuje sa aj v zemných a výkopových prácach. ZDROJ: NDS

Tlačová správa|16. október 2023|08:08:20

Zdroj: NDS

Súvisiaci článok
Nohu z plynu dole! Na cestách pribudne 279 stacionárnych radarov
Čítajte viac >

Práce na archeologickom prieskume sa chýlia ku koncu. Pri stavbe D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie, ktorá patrí medzi kľúčové projekty, pretože spojí diaľnicu D1 a D4 križovatkou, sa mimoriadne dbá na ekologický a environmentálny rozmer. Vedeli ste, že zemina sa pred jej zapracovaním skúma v laboratóriách? Zamedzí sa tak tomu, aby bol na stavbu vozený kontaminovaný materiál.

Testujú tony materiálu

Aktuálne pracuje na stavbe viac ako stovka pracovníkov a v nasadení je zhruba 40 mechanizmov. Primárne sa sústreďujú na zrealizovanie násypov. Na ich výstavbu musí byť použitý výlučne materiál, ktorý nebude environmentálnou záťažou. Aby bola garantovaná bezpečnosť a nezávadnosť, vzorky materiálu podliehajú prísnym laboratórnym testom, kde sa skúma jeho kvalitu.

Materiál sa do stavebného procesu trvalo zapracováva až v okamihu, keď majú potvrdené, že sú splnené požiadavky na jeho inertnosť a výsledky testov na ekotoxicitu sú negatívne. Zároveň robia aj zhutňovacie pokusy a iné skúšky na preukázanie kvality pre možnosť jeho zapracovania.

Monitorovanie odberov aj v teréne

Odbery kontrolných vzoriek prebiehajú aj počas navážania materiálu na stavbu. Vozidlá, ktoré prevážajú materiál sú vybavené monitorovacím systémom, ktorý sleduje pohyb nákladných áut vrátane miesta nakládky a vykládky, čo slúži na potvrdenie presnej lokality odberu materiálu.

Harmonogram ďalších prác

V najbližších mesiacoch sa práce sústredia aj na preložku Vajnorského potoka. Pokračovať budú práce na sanačných opatreniach, zakladaní oporných múrov a výstavbe mostov. Tých je celkovo 18 na stavbe dlhej viac ako 3 kilometre.


Súvisiaci článok
Niektorým vlastníkom bytov narástli poplatky do fondu opráv dvojnásobne. Sú však možnosti, ako to riešiť
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť