Pondelok 31. 03. 2025 05:32:35 | Meniny má Benjamín

Ako postupovať pri dopravnej nehode: Na tieto veci si dajte pozor

Dopravná nehoda je vždy nemilá skúsenosť. Môžete si ju však o niečo uľahčiť, keď viete, ako pri nej správne postupovať. Na čo nezabúdať a akým častým chybám sa vyhnúť? Máme pre vás niekoľko praktických tipov.

Inzercia |26. marec 2025|10:28:05

Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com

V prvom rade zabezpečte miesto nehody

Veľa tragických nehôd vzniká až po tom, ako nastane prvá, menšia nehoda. Napríklad, dve autá do seba narazia na rýchlostnej ceste, zastavia a vo vysokej rýchlosti do nich napáli nákladné auto. Prípadne, vznikne ďalšia reťazová nehoda. Aby ste takýmto situáciám zabránili, snažte sa hneď zabezpečiť miesto činu.

Za auto umiestnite výstražný trojuholník, ktorý je súčasťou povinnej výbavy. Dajte ho 50 metrov za vozidlo, resp. 100 metrov na diaľnici alebo rýchlostnej ceste. Neostávajte v aute alebo v jeho blízkosti – choďte mimo neho, ideálne za zvodidlá. Vyhnete sa tak riziku vážneho poranenia. Nezabúdajte: Ak sa pri nehode niekto vážnejšie poranil, okamžite začnite podávať prvú pomoc a zavolajte na tiesňovú linku.

Kedy volať policajtov?

Toto býva častá dilema. Vo všeobecnosti platí, že policajtov je potrebné zavolať vždy, keď odhadovaná škoda na majetku prevyšuje 3990 €, sa účastníci nevedia dohodnúť na vinníkovi škody, došlo k zraneniu či úmrtiu, prípadne sa poškodil majetok tretej osoby alebo štátu. Pokiaľ sa neviete dohodnúť, kto spôsobil škodu, najlepšie je nehýbať s autami, aby mohli policajti lepšie zaistiť dôkazy.

V prípade, že žiadna z týchto podmienok nie je splnená, nemusíte volať policajtov. Myslite však na to, že keď máte uzatvorené havarijné poistenie a budete si škodu preplácať cez neho, poisťovňa môže od vás vyžadovať potvrdenie od polície o tom, kto spôsobil nehodu.

Praktický tip: Či už zavoláte políciu, alebo nie, vždy si poriadne odfoťte všetky poškodenia na vozidle a miesto nehody. Fotky sa vám zídu nielen pri poistnom plnení, ale napríklad aj pri predaji auta v budúcnosti, keď budete kupujúcemu hovoriť o tom, ako bolo vozidlo poškodené.

Vyplňte správu o nehode

Správa o nehode je tlačivo, ktoré by ste mali vždy nosiť so sebou v aute. Slúži na zdokumentovanie nehody a je kľúčová pre poisťovňu. Uvádzajú sa do nej hlavne tieto základné údaje:

  • identifikačné údaje vinníka a poškodeného (meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa, kontaktné informácie),
  • informácie o poisťovni vinníka, predovšetkým číslo poistnej zmluvy,
  • nákres miesta nehody a popis toho, ako k nej došlo.

Kontaktujte poisťovňu

Väčšina poisťovní poskytuje asistenčné služby, a to dokonca aj vtedy, keď máte uzatvorené to najlacnejšie PZP online. Zavolajte preto na infolinku poisťovne a utvrďte sa, ako správne postupovať. Pracovník call centra vám povie, aký bude ďalší postup a pripomenie vám, čo všetko spraviť, aby ste na nič nezabudli. Pokiaľ máte zaplatené rozšírené asistenčné služby, s najväčšou pravdepodobnosťou vám rovno objedná aj odtiahnutie vozidla do servisu, ak je viac poškodené.

Nahláste škodu

Väčšina poisťovní v dnešnej dobe umožňuje nahlásiť škodu online. Ak ste poškodeným a budete si škody preplácať z PZP vinníka, otvorte si webstránku jeho poisťovne, nájdite možnosť hlásenia škody online a vyplňte príslušný formulár. Následne vám ostáva už len počkať, kým sa vám ozve technik, ktorý obhliadne vaše vozidlo.

Najjednoduchšie je zaniesť auto rovno do servisu, ktorý dohodne aj obhliadku, resp. zabezpečí nacenenie škody. Nemusíte tak nič riešiť, len si počkáte na opravu, auto si vyzdvihnete a počkáte na preplatenie škôd. Pokiaľ máte havarijné poistenie, postup je veľmi podobný, ale s tým rozdielom, že škodu nahlasujete vašej poisťovni, kde máte uzatvorenú poistku.

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť