Železničnú stanicu v Nových Zámkoch postavili v rokoch 1966 – 1971 na mieste staršej budovy z 19. storočia. Tú zbombardovali a zničili v závere 2. svetovej vojny.
Vzhľadom na význam Nových Zámkov ako železničného dopravného uzla navrhol Ing. arch. Vojtech Fifik (1929 – 2009), v intenciách neskorej moderny, veľkorysý urbanisticko-architektonický koncept výpravnej budovy, ktorý zodpovedal aktuálnym európskym trendom,“ píšu pamiatkari.
Budova železničnej stanice pozostáva z horizontálnej dvojpodlažnej časti pre verejnosť a administratívu, s dominantnou prevýšenou vybavovacou halou s presklenou fasádou, a vertikálnej časti, ako aj výškovej budovy s ďalšími administratívnymi priestormi, riadiacim strediskom a bytmi zamestnancov.
Ako informuje pamiatkový úrad, objekt nesie znaky tzv. bruselského štýlu (v duchu prežívajúcich nálad z úspechov Československa na svetovej výstave Expo Brusel '58), pre ktorý je charakteristická celková ľahkosť a subtílnosť formy, premodelovanie pravouhlej skladby.
„V čase jej vzniku by ste tu našli reštauráciu, oddychové sektory, kultúrnu sálu a myslelo sa i na samostatnú čakáreň pre matky s deťmi. Pamiatka je zaujímavá nielen svojim architektonickým riešením a postavením v rámci urbanizmu mesta, ale aj bohatým zastúpením umeleckých diel v interiéri aj exteriéri,“ uzavreli pamiatkari.
Viac o nej si môžete prečítať TU.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť