Hlavná dopravná tepna na Kysuciach, spájajúca Žilinu s Poľskom a Českom, denne kolabuje. Ako uvádza portál Správy STVR, denne sa tu tvoria aj hodinové kolóny. Zlieva sa tu totiž doprava z Poľska a Česka, mieriaca do Žiliny, Bratislavy a na juh Európy. A opačne.
Diaľnica je v pláne už 20 rokov. V roku 2024 sa podarilo vyhlásiť verejné obstarávanie na jej zhotoviteľa. Dielo má stáť vyše miliardy eur bez DPH.
Financované by mohlo byť z eurofondov. Pre vládu je to priorita. So sprejazdnením sa počíta o štyri roky po začatí výstavby, teda v roku 2029.
Primátor Kysuckého Nového Mesta Marián Mihalda považuje za najväčší benefit výstavby diaľnice bezpečnosť. Uviedol to pre STVR. Ak sa, podľa neho, podarí takto zachrániť čo i len jeden život, bude to fantastický úspech.
Za pozitívne vníma aj lepšie napojenie priemyselných podnikov. Kysuce sa môžu stať priemyselnou a obchodnou dominantou.
V súčasnosti doprava na Kysuciach kolabuje. Inak tomu nebude ani počas výstavby. Upozorňuje na to aj žilinská županka Erika Jurinová.
Pre STVR však avizovala, že budú prichádzať s riešeniami, aby bol dopad výstavby na obyvateľov čo najmenej bolestivý.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť