Na obnove mosta sa bude podieľať mesto Prešov spolu s Prešovským samosprávnym krajom (ďalej len PSK). Investícia si vyžiada zbúranie nebezpečných postranných lávok i samotného mosta. Lávky pre chodcov pre zlý stav mesto uzatvorilo už pred tromi rokmi. V rámci spoluúčasti na projekte uhradí z vlastného rozpočtu ich búranie za približne 119 tisíc eur.
„Most a lávka, ktoré prechádzajú ponad železničnú trať, budú kompletne nahradené novým mostom. Ide o investičnú akciu Prešovského samosprávneho kraja, na ktorej sa finančne podieľa aj mesto Prešov. Súčasťou výstavby nového mosta bude aj odstránenie starých a nebezpečných lávok. Nový most bude slúžiť peším aj cyklistom. Celú obnovu plánujeme ukončiť do konca tohto roku. O postupe výstavby a dopravných obmedzeniach s tým spojenými, budeme obyvateľov mesta pravidelne informovať,“ týmito slovami informoval primátor mesta Prešov František Oľha obyvateľov mesta prostredníctvom sociálnych sietí.
Podľa predbežných plánov by mal za osem mesiacov stáť nad železničnou traťou v Prešove nový most z oceľovej konštrukcie. Do výstavby tohto impozantného objektu, ktorý je prezývaný aj prešovské Apollo, bude podľa informácií z mesta a PSK preinvestovaných 4 mil. eur. Práce na moste budú rozdelené do štyroch etáp a prvá z nich začne už v polovici marca.
V prvej fáze pôjde o preložku inžinierskych sietí. V polovici mája bude nasledovať búranie mostnej konštrukcie a v ďalších dvoch fázach samotná výstavba nového mosta. Výsledkom má byť oceľový oblúk v dĺžke 31 m a šírke 23 m. Dobuduje sa aj lávka popod most, čo výrazne pomôže aj cyklistickej doprave.
Most, ktorý bol postavený v roku 1968, prepája centrum mesta s najväčším sídliskom Sekčov. Pod ním vedie spomínaná železničná trať a s obľubou ho využívajú aj chodci a cyklisti. Podľa slov primátora mesta hrozilo zrútenie lávok, pretože most je v stupni šesť, no lávky až v stupni sedem, čo sa týka poškodenia. Most je mimoriadne frekventovaný a vzhľadom na jeho stav nemá význam investovať do jeho obnovy a rekonštrukcie.
Denne prejde mostom okolo 21 tisíc áut a od 15. marca čakajú motoristov výrazné zmeny dopravy, ktoré budú trvať až do ukončenia stavby. Ich súčasťou budú tiež krátkodobé výluky železničnej dopravy.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť