Hovorkyňa trenčianskej nemocnice Martina Holecová informovala, že zamestnanci ktorí najviac prichádzajú do kontaktu s problémovými pacientmi si na nich pod vedením certifikovaných lektorov, zlepšovali zručnosti spojené s komunikáciou s agresívnym pacientom alebo návštevníkom nemocnice a následnou šetrnou sebaobranou. Pôvodne bol pritom kurz určený len vedúcim sestrám.
Skvalitňovanie zručností praktickou formou
"Pomocou modelových situácií sa zamestnanci naučili, ako postupovať pri zmiernení konfliktu, ako rozpoznať hroziace nebezpečenstvo, ako si držať bezpečný odstup a vzdialenosť, alebo ako bezpečne uniknúť z nebezpečenstva," opísala metódy, s ktorými sa zdravotnícky personál stretol na interaktívnom vzdelávaní Holecová.
Hovorkyňa ďalej uviedla, že vedenie nemocnice dlhodobo evidovalo potrebu zvýšenia zručností zamestnancov v tejto oblasti. Najmä vzhľadom na to, že sú na dennej báze vystavovaní krízovým situáciám pri práci s pacientmi a ich často verbálnym, žiaľ niekedy aj fyzickým útokom.
Kurz prebiehal v dvoch fázach
Školenia pre pracovníkov, ktorí sa stretávajú s agresívnymi pacientmi najmä pod vplyvom omamných a psychotropných látok alebo po požití alkoholu, spolu trvali osem hodín. Skladali sa z dvoch častí - asertívnej komunikácie a šetrnej sebaobrany. Vedúce sestry jednotlivých oddelení absolvovali kurz na tému asertívnej komunikácie.
Nemocnica v budúcnosti plánuje v kurzoch pokračovať v prípade, ak im to finančné možnosti dovolia. "Máme v záujme pokračovať vo zvyšovaní komunikačných zručností a sebaobrany aj u ďalších zamestnancov, ktorí nemali priestor sa tohto školenia zúčastniť. Následne zvažujeme aj školenia na tému predchádzania vyhorenia," dodala hovorkyňa trenčianskej nemocnice.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť