Podľa portálu topky.skje ešte potrebné vykonať hydrologický prieskum. Potom by už výstavbe nemalo nič brániť.
Minulý týždeň o tom informovali ministri životné prostredia Tomáš Taraba a dopravy Jozef Ráž.
Ak tunel postavia, bude hotový kompletný obchvat hlavného mesta, teda aj jeho severná časť. Ráž hovorí, že tak mimo mesta dostanú 250-tisíc kamiónov. Zároveň sa spojí Záhorie s ostatným Slovenskom.
Počítajú aj s napojením na českú a rakúsku diaľničnú sieť.
Problémom je však cena, ktorá je astronomická. Ráž pripustil, že bude treba aj externé zdroje. Myslel tým asi PPP projekt so zapojením súkromného investora. Aby sa mu potom vložené peniaze vrátili, budú musieť tunel vyňať zo slovenskej diaľničnej siete a jeho prejazd samostatne spoplatniť.
„Výstavba úseku diaľnice D4 medzi bratislavskou Račou a Záhorskou Bystricou, ktorej súčasťou je tunel Karpaty, je zaradená medzi strategické investície. Začiatok riešeného územia je severovýchodne od bratislavskej Rače. Vyústenie tunela sa plánuje severozápadne od obce Marianka,“ opisujú topky.sk.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť