Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu so zhotoviteľmi úseku R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, I. etapa. Viac ako trojkilometrový úsek už v rámci prvej etapy pomôže riešiť komplikovanú dopravnú situáciu najmä pri mestskej časti Šalková. Pre širšie okolie je najdôležitejšie vybudovanie nového mostu cez Hron. Ten nahradí súčasný most, ktorý je na hranici životnosti.
V rámci trojkilometrového úseku sa celkovo ráta s piatimi mostnými objektami a do výstavby je zahrnutá aj mimoúrovňová križovatka Šalková. Nová trasa sa zo západnej strany prepojí s predchádzajúcim úsekom rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica – severný obchvat. Vo všeobecnosti sa tak zvýši ako komfort, tak bezpečnosť osobnej aj tranzitnej dopravy.
„Týmto úsekom sa splatí veľký dlh obyvateľom Banskej Bystrice a širokého okolia, ktorí na výstavbu čakajú už veľmi dlho,“ podotkol Július Mihálik, investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti. V rámci trojkilometrového úseku sa celkovo ráta s piatimi mostnými objektami a do výstavby je zahrnutá aj mimoúrovňová križovatka Šalková. Nová trasa sa zo západnej strany prepojí s predchádzajúcim úsekom rýchlostnej cesty R1 Pribina Banská Bystrica – severný obchvat. Vo všeobecnosti sa tak zvýši ako komfort, tak bezpečnosť osobnej aj tranzitnej dopravy.
Ilustračné foto. Zdroj: Facebook Národná diaľničná spoločnosť
„Nový úsek významne odbremení vodičov pri ranných a poobedňajších špičkách. Práve vtedy sa pri vstupe do Banskej Bystrice tvoria kolóny najmä od Brezna. Vyslovene o päť minút dvanásť sa rieši aj nový most cez Hron. Aktuálny je v zlom stavebno-technickom stave a v prípade jeho odstavenia, by sa výrazne zhoršila dopravná situácia pre celý širší región,“ pokračuje Július Mihálik.
Víťazom verejného obstarávania sa stalo Združenie Doprastav, a.s. – Metrostav DS a.s. Celkové náklady na I. etapu predstavujú približne 87 miliónov eur, pričom budú financované zo štátneho rozpočtu. Prvé práce odštartujú v najbližších týždňoch.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť