Metodiku overí škola v spolupráci so Súkromným centrom poradenstva a prevencie Logopedys v Zemianskych Kostoľanoch u detí so slovenským a rómskym materinským jazykom.
Pomoc s adaptáciou do školy
„V tejto metóde ide o tréning fonematického uvedomenia, ktorý rozvíja osobnosť dieťaťa, jeho jazykový potenciál, prípravu na školu, pozornosť, sústredenosť, sebakontrolu, kritické myslenie, kooperatívnosť a motiváciu pre učenie," vysvetľuje význam metódy pre rozvoj detí hovorkyňa mesta Zuzana Krajčiová.
V hrách podľa nej pomáhajú rozprávkové bytosti a bábky formovať nové, abstraktné jazykové pojmy.
Garantom využívania pedagogického prístupu je vedúca Ústavu klinickej psychológie, členka Vedeckej rady Paneurópskej vysokej školy (PEVŠ) v Bratislave a Vedeckej rady Fakulty psychológie PEVŠ Marína Mikulajová, ktorá sa odborne zameriava na poruchy psychického vývinu, ako aj na vývin reči.
Učenie zábavnou formou
Hovorkyňa informovala, že program je veľmi hravý, deti v rámci neho tvoria malé skupinky, čo ich motivuje k výkonu. Navzájom sa neporovnávajú, hodnotí sa pokrok každého jedného z nich. Naučia sa rozlišovať hlásky v slovách, deliť slová na slabiky, poznajú, čím sa líšia mäkké a tvrdé spoluhlásky a tiež odlišujú samohlásky a spoluhlásky.
„Deti nadobudnú nové znalosti o jazyku. Stanú sa z nich malí školáci, ktorí sa naučia pravidlá rozhovoru a komunikácie v triede počas učenia. Budú tvorivo a samostatne myslieť a tiež pracovať v dvojiciach aj v tíme," dodala Krajčiová.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť